måndag 20 september 2010

Snart Mösseberg!

På söndag åker jag till Mösseberg. Det är med blandade känslor jag ser fram emot resan. Det kommer att bli jobbigt att vara borta hemifrån under 2 veckor. Men jag ska verkligen använda tiden där till att komma igång med träning, yoga, läsa, prata, äta nyttigt och reflektera över vad som hänt. Det är ju inte bara cancern som påverkat mitt liv under se senaste 2 åren. Jag har fått barn, gift mig och fått kontakt med min biologiska pappa efter 30år. Ganska omvälvande händelser. Så det finns lite att tänka på :).

Kurorten ska ligga väldigt vackert en bit upp på berget som också heter Mösseberg. Där finns ett utsiktstorn som ska vara värt ett besök. Vid klart väder kan man se Hornborgarsjön. Enligt nätet så är tranorna påväg till sydligare breddgrader, så har jag tur kanske jag får se dem. Jag tänkte även boka in någon SPA behandling, en massage eller kanske fotvård.
Det känns verkligen lyxigt att få komma bort och vila upp sig för ynka 80kr/dygn.

3 kommentarer:

Lisa sa...

Du är sa värd den här vistelsen. Jag hoppas verkligen att du kommer fa det jättebra och att du kommer tillbaks utvilad med ny motivation!

Ser fram emot att höra hur du har det, och det klart att du ska boka in dig pa spa.

Kram kram

Linda sa...

Åh vad härligt!! :-) Jag har varit på Mösseberg ett par gånger (en gång med jobbet och en gång privat). Skulle nog också vilja åka dit och försöka samla lite kraft efter allt man gått igenom senaste månaderna. Fast sen är det ju det där med att vara ifrån familjen. Å andra sidan ligger inte Mösseberg jättelångt härifrån.

Kram Linda

kerstin sa...

Ja ´ha det bra på Mösseberg,jag har varit där.underbart ta till vara på den tiden.Men jag håller med 2 veckor är lång tid att vara utan sin familj
kram