måndag 27 september 2010

Framme på Mösseberg

Jag kom fram runt kl 15.30 och blev genast omhändertagen och visad till mitt rum. Jag bor på andra våningen (av tre). Det är ett litet rum, med egen dusch, toalett och TV (1an, 2an och 4an). Jag har även en egen balkong :). Utanför varje rum sitter en liten tavla med ett visdomsord. På min står det ”Det stora är inte att aldrig misslyckas, utan att resa sig varje gång man faller”. Efter en rundvandring på hotellet, åt vi middag i matsalen. Man sitter med de andra nykomlingarna. Jag är yngst, de andra vid mitt bord är mellan 45-70 skulle jag gissa. Alla var trevliga. SPA avdelningen är superfin, jag har tagit ett infoblad och sitter och läser om alla härliga behandlingar. Jag ska unna mig en hot stone massage och kanske en ansiktbehandling. De har även kurbad, med olika verkan, uppiggande, lugnande osv. I morgon ska jag träffa sjukgymnast kl 10 för att lägga upp min träning för de närmsta 12 dagarna. Nu är jag tillbaka på rummet och har lagt en ansiktsmask. Känner mig ganska trött, så efter lite läsning blir det en tidig kväll.

Mitt rum

Tavlan utanför mitt rum

3 kommentarer:

Lisa sa...

Hej vännen!

Vad bra att du kommit fram ordentligt och att det verkar bra!Tänker pa dig massor och hoppas att du blir väl omhändertagen.

Stor kram min vän!!

Anonym sa...

TJOCK-TV!!

//Guess Who

Anonym sa...

Jag hoppas du får det riktigt bra och att du kan koppla av, det ser jättefint ut. Hoppas denna kommentar stannar kvar för de brukar försvinna. Kramar Lena