måndag 27 september 2010

Dag 2: Mösseberg

Så har min första riktiga dag passerat här på Mösseberg. Dagen har gått åt till olika möten hos sjukgymnast, läkare och sjuksyster. I morgon ska jag få ett eget träningsprogram av sjukgymnasten. Jag bad henne att utforma ett program som fungera att utöva hemma. Så det blir ett med en pilatesboll inblandad :). I dag har jag varit på vattengymnastik, vilket var väldigt skönt. Efter satt vi i jacuzzin en stund. SPA avdelningen är super fräsch! Jag har även bytt rum, till ett finare rum på plan 3... Jag har nu en liten walk-in-closet på rummet, vad mer kan en tjej önska sig? Och ett litet skrivbord där jag kan sitta och knappa på datorn. Min dator fick inte kontakt med det trådlösa nätverket i mitt gamla rum (panik!!!), så det är den verkliga orsaken till flytten, sedan var det bara en bonus att rummet var lite större och finare. I somras brann det här på Mösseberg och matsalen, datorsalen, pysselrummet och samlingssalen förstördes. De är nu under uppbyggnad, men efter branden finns det inte riktigt någon naturlig samlingpunkt. Så efter avslappningen som är klar vid 20.45 är det ganska tomt i korridorerna Maten kommer hit från ett cateringföretag och enligt ”Mösseberg veteranerna” (det finns de som varit här 3-4 gånger tidigare), är den inte alls lika bra som tidigare. Fast jag tycker att den är helt ok. Nu är det dags att gå till sängs. Jag har precis lagt på luren, efter ett samtal med Thomas. Längtar hem lite nu.....

Jacuzzin

"Stjärnorna" i taket ovanför jacuzzin

Poolen

1 kommentar:

Anonym sa...

Saknar dig också Älskling!
Sov gott!

//T