måndag 13 september 2010

Helgen och lite annat

När jag låg på sjukhus precis innan jul fick jag ett sjukhuskit av en kompis, innehållande godis, tidningar, en anteckningsbok och Mc Donaldsmat!! Jag blev så himla glad för det, så i fredags gjorde jag ett "kit" till en annan vän som känt sig lite nere. En pocket (riktig chicklit), en liten flaska bubbel och några praliner med lyxig choklad i en låda. Det var så enkelt och blev så otroligt uppskattat. Efter lämningen av kit:et köpte jag svenska kräftor, rökta räkor och vanliga räkor, som jag och T festade på. Jag älskar skaldjur, finns det något godare?

Igår blev jag ordentligt firad, jag bjöd hela stora familjen (i omgångar) på både lunch, fika och middag. Vi brukar inte fira så stort om man inte fyller jämt, men jag kände att jag ville fira lite extra i år, fira att jag lever.

Thomas har även flyttat ut vårt hemmakontor till en nybyggd "friggebod" på tomten. Han har verkligen slitit, min man, med vårt kontor och jag ser fram emot att få sitta där och jobba. Tidigare hade vi skrivbordet i vardagsrummet och jag blev distraherad hela tiden. Nu kan jag arbeta effektivt och samtidigt lyssna på favoritmusiken utan att störa den som vill titta på TV.

"Kitet"

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket jättefint kit, Anna! Och härligt att du själv fick ett kit när du låg på sjukhus.. Hihi trodde bara det var jag som brukade hitta på sånt (också gjort ett sjukhuskit till en kompis förra våren och sommaren när hon låg inne på sjukkhus länge och var sjuk)- älskar att muntra upp vänner eller andra nära o kära eller den man tycker om allra mest/som är ens finaste osv eller ibland skämma bort "bara för att", utan anledning alls, bara för att visa att den personen betyder mkt för en... Det är så otroligt uppskattat och det är så kul o göra andra glada! Hi jag har tidigare gjort spa-kit och krya-på-dig-kit och ett nybliven-mamma-kit där mamman fick bli lite bortskämd, annars är det ju mest bebisen som får en massa saker.. osv osv. Älskar o hitta på presenter, att tänka ut något som jag vet att just en specifik person skulle bli jätteglad av, något som verkligen är den personen i ett nötskal..Blev lite överraskad igår när jag själv fick ett krya-på-dig-kit när jag låg hemma sjuk! Jag hade ju bara feber, halsont och förkyld (som så många andra nu i höstrusktider) så det var ju inget sådär jätteallvarligt (brukar tycka jag är sjuk när jag har halsfluss o 39,5 i feber) men blev jätteglad o lite rörd. "Gör man bra saker för andra brukar det komma tillbaka till en själv, på något sätt..." brukar jag tänka och det stämmer nog... Roligt är det iaf att ge bort (och att få) och roligt att personen i fråga blir så glad =)

/ Kram Johanna