tisdag 30 november 2010

Dag 07 – Min bästa vän

Thomas är min bästa vän, men han är också min kärlek. Så det här inlägget kommer att handla om Lisa, min andra bästis. Lisa och jag träffades när vi var 16-17 år gamla. Vi sommarjobbade på Grällsta Ridcenter som alltiallo. Vi stod i kiosken, städade, diskade, hjälpte barnen som var där på ridläger och red. Allt för ca 20 kr/h :). Man blev inte direkt rik av att jobba där, men roligt hade vi. När vi kom hem höll vi kontakten och träffade killar som umgicks i samma gäng. När det tog slut med resp. kille flyttade vi ihop i en lägenhet i Rågsved. För er som inte bor i Stockholm, så kan jag berätta att Rågsved inte är ett område man gärna går omkring i ensam en mörk kväll. Det kallas inte för intet Drogsved. Sedan flyttade jag till England och efter kom Lisa. Ni kan läsa mer om hennes flytt här. Vi bodde i olika städer, men Lisa kom över till mig var och varannan helg. När jag åkte hem till Sverige igen träffade Lisa sin nuvarande man som är spanjor och de har bott både i London och Paris och nu i Warszawa. Lisa är en riktig förebild. Otroligt driven , men samtidigt ödmjuk. En fd. jobbarkompis (John) sa till mig att jag borde bli lite mer piffig, som Lisa :). Jag vet att jag alltid kan lita på Lisa, hon säger inte alltid det jag vill höra utan ibland det jag behöver höra. Vi har spenderat mååånga timmar i telefon, både under tonåren och nu som vuxna. Många ämnen har stötts och blötts genom åren.

En partykväll för länge sedan

4 kommentarer:

Åsa sa...

http://sistermoonshine.blogg.se/2010/november/temadag-7-min-basta-van.html

Visst är det en trygghet med vänner?! Även om de finns på ett visst avstånd kan de kännas nära på ett sätt.

Lisa sa...

Vad fint du skriver om mig vannen. Jag har inget att invanda ;) Eller jo, ar jag verkligen piffig??

Tank vad mycket fina, roliga och knasiga minnen vi har. Jag hoppas att de bara kommer bli fler och fler.

Stor kram Lisa

Ylva sa...

Har du också varit på Grällsta?! Där gick jag på ridkonfirmationsläger. För typ hundra år sedan...

Anonym sa...

Älskling!

Jag är väldigt glad och stolt över att du ser mig som din bästa vän.
Du är välrdens finaste.
Ålskar dig alltid!

/T