onsdag 15 december 2010

Dag 22- Det här upprör mig

Det här upprör mig.
Orättvisor, nonchalans, barn som far illa, djurplågeri, miljöförstöring, trångsynta människor osv osv.

Det som upprör mig mest är när barn far illa, jag blir så fruktansvärt illa berörd. Så nu har jag kontaktat Stadmissionen, med ett mail. Vi skick ett utskick i brevlådan om att de behöver hjälp. Jag har erbjudit dem lite leksaker och Julias urvuxna kläder. Hon har kassar med kläder i mycket fint skick. Sedan kan Stadsmissionen dela ut dem till ensamstående mammor och pappor, som inte har råd att köpa julklappar. Kanske är det bättre att få en begagnad nalle än inget alls? Har dock inte fått något svar ännu. Ni kan läsa mer här och här .

I morse hörde jag något på radion som upprörde mig. En man hade sågat ner några gamla träd som skymde hans sjöutsikt. Det är bara det att träden stod på kommunens mark. Nu har det blivit en rättssak av det hela, med all rätt. Han kommer förmodligen få böta över 2 miljoner!! Kanske är träden värda det vad vet jag?! Men sedan läser man om en 11 årig flicka som blivit våldtagen och misshandlad, hon fick 15 ooo kr i skadestånd... Var är proportionerna? Känns inte det väldigt skevt?

1 kommentar:

Alice sa...

Hej! Hittade hit efter att ha besökt Stadsmissionens hemsida.
Har du fått något svar från dom? Jag har nämligen samma fråga som dig, kan man skänka barnkläder och leksaker till dom nu!
/Alice