måndag 13 december 2010

Dag 20 – Den här månaden

December, nu är det verkligen vinter, snö, sol och snart jul. Med risk för att svära i kyrkan så är inte december min favorit månad. Jag har aldrig varit så förtjust i julen. Jag tycker mest att det är stressande och kravfyllt. Det sägs att man uppskattar julen mer när man får barn och så är det nog. Men jag kommer nog aldrig att bli en sådan julälskare som planerar julgranspyntet redan i september och njuter av varje julklappsinköp. Jag har gjort det enkelt för mig, handlat julklappar på nätet och vi firar hos min moster. Vi behöver bara stå för lax, ägghalvor och rom. Så egentligen är det inte så stessigt. Men för 4 år sedan åkte vi med hela familjen ner till Thailand och var där över jul och nyår. Det var perfekt!

1 kommentar:

mammaxtre sa...

Julen är oerhörd kravfylld, det håller jag med om. Julefrid är det i grunden de flesta av oss önskar sig. Jag blir tråkigare och tråkigare vad gäller julpynt. Less is more är mer min grej för tillfället. Men frågan är om det är ok?

Ha det fint