måndag 13 december 2010

Dag 19- det här ångrar jag

Jag ångrar de gånger jag sårat personer i min närhet. Personer som verkligen förtjänat bättre. Oftast har det varit för att jag varit för feg för att säga sanningen och istället gjort och sagt saker som sårat.

Jag ångrar också de gånger folk trott på mig och velat satsa på mig, men jag själv inte trott på mig själv och min egen kapacitet. Ordspråket " Man ångrar oftast det man INTE gjorde, sällan det man har gjort" stämmer väldigt väl.

Sedan ångrar jag att jag lyssnade på folk i min omgivning när jag kom in på Journalistlinjen. Alla sa att det var så svårt att få jobb och att det journalistyrket inte skulle passa mig. Men jag tror att det skulle passa mig och det är kanske inte försent.

Men egentligen är det få saker jag ångrar.

4 kommentarer:

mammaxtre sa...

Jag tror inte att det är för sent att bli journalist. Såklart skall du välja den vägen om du redan nu ångrar att du inte gjorde det, eller :-)

Ha det bäst!

Lisa sa...

Det är aldrig försent vännen! Follow your dreams!!!

Kram Lisa

Johanna sa...

Visste inte ens att du sökt dit?? När var det..?? Men tänkte precis samma som Lisa : Det är ALDRIG för sent och man ska följa sina drömmar! Bättre att ha gett det en ärlig chans än att gå livet igenom och tänka "tänk om..". Tycker verkligen du ska ta tag i det, Anna! Man måste våga för att vinna! Kram

Johanna sa...

Och trist med alla olyckskorpar som inte peppade dig... :-/ Man ska alltid gå på magkänslan och vad som känns bäst i hjärtat! Lycka till med ALLT om du väl söker igen etc! Lämnar några styrkekramar den här gången :)