tisdag 14 december 2010

Dag 21 – Ett annat ögonblick

Det finns så många ögonblick som är värda att nämnas. Julias första steg, Thomas fieri osv. Men ett annat starkt ögonblick var när jag bodde i England. Vi hade en galoppbana som gick upp på en kulle bakom gården. Från toppen av kullen såg man ner över gården och alla hagar och ängar. Våren när jag bodde där var ovanligt regning till och med för att vara i England. Så en dag när jag galloperat upp för bana i duggregn, stannade jag hästen upp på toppen och tittade ner över gården. Jag kommer ihåg att det bubblade till av lycka i magen och jag tänkte att jag var otroligt lyckligt lottad som fick bo här. Helt plötsligt sprack molen upp och solen trängde igenom och sken precis över gården. Det varade bara några sekunder, men jag tänkte att gud kanske faktiskt finns...

Inga kommentarer: