torsdag 1 oktober 2009

Jag har haft bättre dagar, men även sämre...

Min morgon gick i ett, frukost, dagislämning och 2 timmars jobb. Sedan hoppade jag på cykeln för att cykla till Farsta C (min bil är på verkstad igen) för att träffa Anna och pyttelilla R. När jag kommit halvvägs upptäckte jag att däcken bara var halvfulla med luft. Så jag fick trampa i nedförsbackarna, ingen höjdare när man redan svettas mycket. När jag kom fram till Farsta och tog av mig mössan var den full med hår (full var kanske lite överdrivet). Så jag gick in på MQ för en liten hair check. Inga kala fläckar, så mössan åkte av igen. Trevlig lunch, med undantag för ett samtal från Kindwalls som sa att det var vattenpumpen som gått sönder på min bil. Reparationen kostar 4500 kr :( ... Sedan trampade jag hem igen på mina dåligt pumpade däck och mitt allt tunnare hår. Nu funderar jag på hur jag ska göra, när är det dags att raka av håret? Jag har ju ganska mycket hår att ta av och det kommer nog ta ett tag innan det syns om jag inte får kala fläckar. Men det är lite stressande att det första man tänker på när man vaknar är ~hoppas att det inte ligger världens tuss på kudden. Eller när man står i duschen och drar sig för att tvätta håret för att man inte vill få en tuss i handen... Kanske är det dags nu, det kommer ju ändå trilla av.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske kan det vara skönt att "ta kommandot" över situationen i den mån du kan, och raka av håret i ett tidigt skede? Då slipper du DEN pressen/funderingen när du vaknar om mornarna iaf.
Styrkekram till dig!
Från en berörd okänd.

Anonym sa...

Hej Anna!

Usch, den känslan med håret måste kännas hemsk. Jag tänker på dig ofta!! Skickar dig lite styrka!

Kram Annika (T´s jobb)

Anonym sa...

Jag rakade av mig mitt hår innan det började trilla av. För mig gav det en känsla av makt. Att det var jag och inget annat som bestämde när jag skulle bli skallig. Därför blev det aldrig jobbigt för mig. Stor kram från Cecilia som är färdigbehandlad precis från bröstcancer