onsdag 14 oktober 2009

Efter regn kommer solsken

Äntligen mår jag bra, lite trött och lite halsbränna, men jag är HÄR. Känns så himla skönt! Jag uppskattar att känna mig ”normal”, sådant som jag tagit för givet tidigare.
Idag har jag fått hjälp av snälla Lotta att fixa till peruken. Jag känner mig fortfarande ganska obekväm i den. Men man vänjer sig väl?! Det börjar hur som helst bli dags att bära huvudbonad, sjal, mössa el. peruk, för min hårbotten ser skabbig ut. Det börjar bli kala fält här och där och jag har små röda utslag i hårbotten. Jag har gått barhuvad fram till nu och känt mig ganska modig. Men det börjar bli kallt dessutom. På måndag ska jag på Look Good Feel Betters hud och makeup kurs på sös. Det ska bli spännande, hoppas på att få lära mig någon fin sjalknut, jag ser ut som en påskkärring eller pirat när jag försöker ha sjal runt huvudet. En bra sjaluppsättning känns som ett bra alternativ till peruken. I morgon ska jag till sös och lägga om picc-linen och sedan ska jag ut och rida igen. Det är inte så svårt att fylla dagarna som sjukskriven.

Inga kommentarer: