fredag 4 september 2009

Självömkan

Idag var jag på en av de miljoner undersökningar som krävs innan behandlingen börjar. Fick bla veta att jag hör till den gruppen i studien som inte kommer att få Avastin. Jag kommer få Herceptin istället under ett år. Känns lite snopet, men det blir säkert bra. Jag kommer i alla fall att ingå i studien med alla dessa kontroller och det känns bra. Sedan var jag på studiebesök på behandlingsavdelningen. Det var hemskt. I alla sängar låg mina medsystrar och såg ut som Pre-Cogs från Minority Report, ni vet filmen med Tom Cruise. Jag tycker så synd om alla som låg där och fick giftet insprutat i kroppen och sedan PANG slog det mig att om 12 dagar är det jag som ligger där. Det kändes som om jag gör vad som helst för att slippa det här. Men det är inte riktigt sant. Jag gör vad som helst för att slippa cancer igen och det här är ett steg. Tur att Julia var med mig idag, annars hade jag nog brutit ihop totalt. Nu rann det bara några tårar nedför kinderna. Fy fasiken vad jag tycker synd om oss alla som måste gå igenom det här. Men visst kommer man väl ut starkare på andra sidan?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna! Jag tycker också det är orättvist när ni unga drabbas, det så att man går starkare ut ur det, speciellt när man är yngre. Jag tycker att ingen ska drabbas men man kan ju inte göra något åt det. Var glad att du får genomgå så många tester för att vara säker på att det inte kommer tillbaka, även om det är svårt. Jag tänker på dig och familjen och är säker på att allt går bra. Kramar Lena

Ima sa...

Klart att man kommer ut starkare på andra sidan!
Jag är drygt halvvägs igenom behandlingarna nu och jag ser slutet och en ny början. Jag har fått en chans att omvärdera mitt liv, det är jag tacksam över. Inte sjukdomen förstås.
Men att mellan behandlingarna, de bra dagarna precis innan nästa behandling, få vakna och verkligen känna hur bra jag mår när jag mår bra, det gör livet värt att leva tusen gånger om. De e svackorna och de jobbiga stunderna i livet som får människan att uppskatta de bra och fina stunderna! Det kommer att gå bra! Det är en period som är jobbig nu, men du är snart igenom och kan se tillbaka och beundra dig själv och din styrka!
Många kramar

Anonym sa...

Jag fixade det.. så då fixar du det också...Se det som en erfarenhet.. som inte många har.. och du har livet framför dig...

Kram Pysis

A-K sa...

JA, det är klart att du fixar det! Jag förstår dina tankar - jag var vettskrämd!
Det går bra - det är jobbigt, men det går bra.
Jag såg det såhär: om jag mår dåligt, så mår cancern dåligt!
Cytostatikan hjälper ju dig; det är en bra grej! Fokusera på det.
Det är nu som du gör något åt skitsjukdomen. Nu får den inte härja fritt i din kropp längre. Nu slår du tillbaka!
Lycka till - jag tänker på dig! Kram