fredag 11 september 2009

En kväll för unga med Bröst Cancer

I tisdags var jag på en kväll för unga med bröst cancer. Vi var ca 20 tjejer som träffades i Amazonas lokaler. Temat för kvällen var ~föda barn efter bröstcancer~. Det var en läkare från Onkologen, en fertilitetsläkare och en ”vanlig” tjej som fått bröstcancer som ung och efter det fött 2 barn. Jag tycker att det var en bra kväll. Alla fick möjlighet att ställa frågor och efter stannade jag kvar och småpratade med 2 tjejer som också haft/har bröstcancer. De rekommenderade samtalsgruppen för unga som Amazonas anordnar. Det finns både terapeut ledda och mer ”get together” träffar. Jag ska absolut försöka att ta mig iväg på några sådana träffar under hösten.

1 kommentar:

Lisa sa...

Vad kul att det kändes bra! Och Julie har det nog bra där pa förskolan ska du se. Du kanske kan passa pa att göra sant du inte hinner med annars?

Stor kram fran Lisa