onsdag 16 september 2009

1 down 5 to go

Sitter i soffan och tittar på Idol. Känner mig som vanligt, lite varm kanske. Men man ska väl inte ropa hej innan man nått över ån? Det gick bra på sjukhuset idag, själva behandlingen tog 4 timmar och sedan fick jag ligga kvar 4 timmar till för att kontrollera att jag inte fick någon allergisk reaktion. Vid nästa behandling kommer jag att få en picc-line insatt i armen. Det är som en kateter som sitter i armen, från den går en tunn slang genom ådern till hjärtat. Den gör att man inte behöver sticka i armen varje gång som jag ska få cellgifter. Idag när sjuksköterskan stack mig armen så sprutade blodet. Jag tror att en picc-line blir bra, även om det känns lite konstigt att ha en plastslang inne i kroppen och utanpå.


7 kommentarer:

A-K sa...

Tänker på dig, det vet du!
Kram på dig, vännen och hoppas på så lite biverkningar för dig som möjligt!

A-K sa...

Tänker på dig, det vet du!
Kram på dig, vännen och hoppas på så lite biverkningar för dig som möjligt!

A-K sa...

Tänker på dig, det vet du!
Kram på dig, vännen och hoppas på så lite biverkningar för dig som möjligt!

A-K sa...

Tänker på dig, det vet du!
Kram på dig, vännen och hoppas på så lite biverkningar för dig som möjligt!

Anonym sa...

Jag har en port-a-cath.. för de kan inte lägga piccline på det sjukhuset jag tillhör.. dessutom har det varit mycket strul med picclinen.. så de har beslutat att inte använda dem.. då är det bara portar och CVK som gäller.. och de tycker bäst om portar.. så då får man en sån insatt några dagar eller samma dag och det är så bra.. för man sparar på sina kärl... för man har inte många kärl att välja på om man har opererat bort lymfknutorna i armhålan.. för då ska de helst inte använda den armen... för det får de inte av mig...

Kram Pys

Anonym sa...

Jag har haft en piccline. Var nervös innan men den fungerade jättebra. Det gick även smidigt attt få den i satt och utdragen. Kram Cecilia

Lisa sa...

Hej vännen, vad skönt att det har gatt bra sa här langt. Vi tänker pa dig hela tiden!!

Bamsekram fran Lisa