onsdag 9 februari 2011

För billigt?

Kan något vara för billigt? Idag på lunchen smet jag in på den nyöppnade nagelsalongen bredvid mitt jobb. Det är en trevlig thailändare som driver den och således är de anställda också från Thailand. För 150 kr fick jag 30 min handmassage, fixning av nagelband, filning, och lackning av naglarna. Det hela tog lite drygt en timme. Om ägaren inte är en fantastisk förhandlare så borde han ha en ganska hög lokalkostnad. Så nu sitter jag och funderar på hur det hela går runt. Jag hoppas att salongen blir kvar, för jag är verkligen supernöjd och priset passar min plånbok. Men hur går det ihop?

2 kommentarer:

mammaxtre sa...

Det var galet billigt. Bra att du unnar dig denna lyx. Vad härligt!

Anonym sa...

här är link till en familj som är i
Thailand med sina små barn
http://www.alltforforaldrar.se/bambi/
<mvh. Maria