onsdag 2 februari 2011

En kväll för unga

Igår var det öppethus för oss unga med bröstcancer på Amazona. Jag har varit på träffarna några gånger tidigare och för mig är de väldigt givande. Det är skönt att få prata med personer som vet vad man går igenom. Även om vi alla hanterar och tacklar livet med cancer på olika sätt. Så finns det även många likheter. Alla är vi överens om att det hemskt och jäkligt orättvist. I år ska jag försöka att komma iväg på den helg för unga som BRO anordnar. Anmäla sig kan man göra här. Lite längre fram i tiden funderar jag på att bli kontaktperson genom Amazona. Jag känner att jag börjar komma så långt i min egen bearbetning så att jag kanske kan hjälpa andra. Finnas där och lyssna, jag har själv inte haft kontakt med någon kontaktperson. Jag har hittills kännt att det räckt med de personer jag har runt omkring mig. Men samtidigt så har jag ibland saknat att prata med någon som gått igenom samma sak. Bloggen har ju fungerat som en kontakt med andra drabbade och jag är väldigt glad över alla kommentarer och mail! Men det är också trevligt att sitta och prata, att träffas på riktigt.

Inga kommentarer: