söndag 31 januari 2010

I morgon börjar allvaret

Så var det slut på hemmalivet. I morgon börjar jag att jobba igen. Det känns skönt att komma igång och få en lite mer normal vardag. Men det känns också lite konstigt att behöva rätt in sig i ledet och inte styra över sin egen tid till 100%. Men jag tror att jag kommer att komma in i det fortare än kvickt. Dessutom kommer jag inte att jobba heltid nu under våren, så det blir en mjuk start. Jag har fått 2 nya kollegor, det vill säga att 50% av personalstyrkan är utbytt. De verkar trevliga och det gör att det känns lite som ett nytt jobb. Jag har köpt mig en ny kostym och det ska bli roligt att klä upp sig lite igen. Jag vet bara inte hur jag ska göra med håret (eller bristen av hår), jag står inte ut med peruken en hel dag och det känns inte riktigt som om mössa passar med "power" dräkten. I-land problem, jag vet :). Men fortfarande något jag klurar på...

4 kommentarer:

Lisa sa...

Ah, hoppas att det har gatt bra pa jobbet idag! Behöver oxa en ny kostym, var köpte du din?

Kram Lisa

Anonym sa...

Lycka till på det "Nygamla" jobbet Älskling!
Kommer att kännas lite konstigt att inte ha dig där hemma, men det är så himla skönt att du snart klassas som frisk.

Puss!

/T

Anonym sa...

Hej Anna! Kul att du kan börja jobba igen och att som T skrev du snart klassas som frisk. Det är säkert jättejobbigt i början men det fixar du. Ang. håret ha det som du är helt utan eller har det inte vuxit ut lite nu? Min jobbarkompis har gått igenom samma behandling som du och hon hade en sjal första tiden sedan är hon bara korthårig. Kramar Lena

Anonym sa...

Hej Anna! Hur har det gått för dig? Jag hoppas veckan gick bra och att det löste sig med hårproblemet. Tänkt på dig varje dag. Kramar Lena