lördag 6 februari 2010

Att utmana sig själv....

Så passerade ännu en vecka på rekortid. Det kändes bra att jobba, vant och tryggt. Sedan har det varit de vanliga "sysslorna", stallet, akupunktur och i går var jag på bokföringskurs. Igår kväll var jag och Jullan hos min moster och hälsade på kusin C och hennes kille N som kommit hem efter 2,5 år i Indien (lovely). Idag har vi varit på "öppet hus" i stora tjejernas skola. Ikväll bli det nog schlagerfestivalen på TV och kanske ett glas vin.

Här om dagen läste jag i en tidning att man ska utmana sig själv varje dag... Så i fredags på kursen utmanade jag mig själv och gick barhuvad. När jag drog av mig mössan, så tänkte jag -vad ska alla tänka nu, jag satt dessutom längst fram i klassrummet. Men sedan tänkte jag, vad är det värsta som kan hända? Att vilt främmande människor tänker att jag är en konstig prick som rakat av mig håret? Kanske tror de att jag gjort en Brittney Spears? Eller så tänker de att jag varit sjuk? Eller de kanske t.o.m. tänker att jag är modig... Efter ungefär 10 min så hade jag glömt bort att jag inte hade mössa. Så nu visar jag vad de bakom mig på kursen såg :). Det är fortfarande ganska glest mellan hårstråna och färger är blä, jag förstår varför jag började färga för 17 år sedan :). Men det finns inga grå hårstrån ännu iallafall :)

4 kommentarer:

Lisa sa...

Vilken bra grej det där att utmana sig själv varje dag. Och bra gjort av dig vännen!! Du är ju fin precis om du är.

Stor kram Lisa

Anonym sa...

Hej Anna!

Jag tänkte bara säga att du e så himla tuff & stark! Ha en bra dag!
Kram Annika F

Anonym sa...

Hej igen!

Såg nu att ni har ju bröllopsdag i dag! Ha en underbar dag :)
Hälsa T oxå!

//Annika F

Anonym sa...

Hej Anna! Det var bra gjort, tycker att du ser jättebra ut och ingen reagerar negativt på ett kort hår. Förr kanske man tittade till lite extra men nu är det så många som vågar så det är nog bara du som känner så. Men tufft att du vågar, jag tycker att det är snyggare än med mössa och sjalar. Grattis på bröllopsdag. Kramar Lena