torsdag 21 januari 2010

En dag på sjukhuset

Igår var jag på mammografi, ultraljud och sedan punktion... När jag satt i väntrummet på bröstcentrum, tänkte jag på första gången jag satt där. När jag väntade på besked. Jag tittade på alla runt omkring mig och alla har ungefär samma ansiktsuttryck. Stela, nervösa, oroliga.. Jag känner mig lugn, jag har ju varit med förr. Jag vill säga till dem att allt kommer bli bra, men det blir ju inte bra för alla. Allt såg bra ut på mammografin och ultraljudet. Men eftersom det sticker i ärret, så fick jag gå upp på punktion och ta några prover ur ärrvävnaden. Det gjorde mindre ont än jag minns. Sedan var det dags för första herceptin behandlingen, eller rättare sagt första behandlingen med bara herceptin. Känner mig ok idag, lite trött och lite stel. Men det är inget om man jämnför med cytostatikan.

Inga kommentarer: