måndag 11 januari 2010

Det nya livet börjar i dag

Nu finns det inga ursäkter längre... Igår fick jag en smärre chock när jag ställde mig på vågen, så här kan det helt enkelt inte fortsätta. Jag tänker inte skriva hur mycket jag vägde för jag skäms faktiskt lite. Men mitt mål är att gå ner 10 kg på 3 månader, det borde väl inte vara omöjligt? Nu är ju grejen den att jag aldrig bantat på allvar (jag vet att jag skulle testat GI i somras, men jag kom aldrig igång). Det lutar åt GI även denna gång, men jag kommer att unna mig lite kolhydrater på helgerna. Annars blir livet för tråkigt. Jag tänker gå med i GI Viktkoll på nätet för att få lite tips. Sedan är planen 20 minuter på träningscykeln 5 dagar i veckan, ridning 2 dagar och minst 2 långpromenader. Bästa träningen är ju när man inte känner att man tränar, som ridningen och att gå en långpromenad med en kompis eller mannen.

På onsdag ska jag på Ultraljud av hjärtat och sedan ska jag på akupunktur mot mina "tantsvettningar"...

2 kommentarer:

Lisa sa...

Hoppsan da.. Men maste du verkligen "banta"? Räcker det inte att utesluta onyttigt som skräpmat, fika, chips, godis etc? Och sen komma igan med motionen? Det tror jag. Lycka till vännen!

Kram Lisa

Sara sa...

Var inte orolig över vikten, det kommer bli bra. Jag gick upp 17 kg i samband med behandlingarna, och har sedan jag blev färdig i juni gått ner 15 kg. Jag körde lite LCHF kombinerat med sunt förnuft kan man säga. Minskade på kolhydrater och socker, ingen läsk.

Tänk på att dina vanor kommer vara helt annorlunda nu när behandlingarna är slut. Man rör på sig mer, tröstäter mindre, har inte samma sug som man fick efter behandlingarna och det jag saknar minst: kortisonsvullnaden kommer vara helt väck. Allt det kombinerat gör att det blir mycket, mycket bättre. Hetsa inte, det kommer att fixa sig. Ge det tid. Å du, grattis till att ha avslutat behandlingen! Bra jobbat!