torsdag 28 januari 2010

Det här med att leva nyttigt...

Så har 2,5 vecka gått sedan jag skrev att det nyttiga livet började. Det går hyfsat tycker jag. Jag cyklar 4 gånger i veckan och jag har ridit 3 gånger i veckan. Tyvärr har det blivit dåligt med låååånga promenader. Några korta har jag gått och idag åkte jag och Jullan snowracer efter dagis. Jag pulsade upp för backen i snön och det var svettigt. Jag försöker att hålla igen på maten och äta strikt GI till lunch. Men till middag och frukost måste jag få äta lite kolhydrater. Jag är ju smått beroende av mina weetabix till frukost och de har högt GI. Men på helgen svullar jag vin, chips, godis och glass. Ja, så vad är resultatet då? 2 kg ner och det är väl mindre än jag hoppats på, men jag tror att mitt syndiga levene på helgerna straffar sig. Men man måste ju få njuta också. Jag är ändå ganska nöjd.

Inga kommentarer: