onsdag 19 augusti 2009

Tester

I morgon är det dags för första undersökningen, som jag måste genomgå för att vara med i studien om Avastin. Jag ska på hjärt-och lungröntgen och ekg. Helt plötsligt kom oron krypande. Tänk om något är fel... Tänk om det finns metastaser i lungorna, eller om något är fel med mitt hjärta. Men jag försöker tänka på hur bra alla blodprover varit och jag mår ju bra (förutom att jag fick ett getingstick på fingertoppen när vi åt middag). Jag längtar efter att få ett normalt liv igen. Jobba, äta, sova och gulla med Julia. Det berömda ekorrhjulet känns betydligt mer lockande än att tillbringa dagarna på sös. Jag som inte ens påbörjat den "riktiga" behandlingen, hur kommer jag och känna om några månader?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har jag klarat det så kommer du att klara det...

Och du har inga problem med andningen.. och då är det säkert inga metastaser i lungorna heller...

Se det positiva i allt.. du kommer att bli mer kollad än vi andra.. och det måste kännas jättebra.. fast du är nervös.. visst... men försök se det positiva i allt.. då blir det lite lättare med allt...
för så gjorde jag.. och det har känts mycket bra...

Fast jag har också mörka dar.. men de går rätt så fort över.. för vi ska ju leva också..

Kram Pysan

Anonym sa...

Det kommer att gå bra Älskling.

Visst kommer det att bli jobbigt, men du vet att jag finns vid din sida genom allt.

Så småningom blir allt som förr.
Då åker vi på en andra smekmånad tycker jag.

<3 Thomas