tisdag 18 augusti 2009

Hormoner och "busigt" barn

I fredags var jag på besök hos fertilitetskliniken på Huddinge. Jag fick 2 sprutor en med hormoner och stoppspruta som förhindrar äggen från att "trilla ner". Sprutorna ska jag ta varje kväll under en vecka, sedan är det dags för återbesök. Gissar att det blir sprutor en vecka till och efter det äggplock. Det känns ganska konstigt, konstigt att plocka ut ägg ur mig och befrukta dem, och sedan kanske aldrig använda dem. Men det känns iallafall som någon slags garanti att ha några små "bebisar" i frysen på Huddinge Sjukhus.... Men som sagt lite konstigt, hur kan det fungera? Känner mig ganska hormonstinn, svullen, öm och lättirriterad.

Apropå lättirriterad, i söndags åkte T, Julia och jag till Sickla. T skulle handla höstkläder och fläkt till badrummet. Men en viss liten J levde rövare. Hon ville absolut inte sitta i vagnen, kastade sig fram och tillbaka och skrek. Jag fick lätta svettningar och funderade på om det är lagligt att sälja barn på ebay. Vi fick äta lunch i olika omgångar, väldigt mysigt :(. Det blev inte heller några höstkläder för T, men en fläkt och en"vacker" avfuktare till källaren. Igår var Julia sitt snälla jag igen och allt var förlåtet. Vi var och hälsade på en kompis till Julias som fått en lite bror. 1 vecka gammal och så liten....


Illbattingen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna! Det är en söt illbatting!Det är jobbigt när de är på det humöret. Kramar Lena

Anonym sa...

*fnitter* Och ni ska plocka ut fler ägg för fler illbattingar.. :-D

Kram Pys