onsdag 19 augusti 2009

Ordningsvakten på toaletten

Julia har utnämnt sig själv till ordningsvakt på vår lilla toalett. Om man (läs jag) glömmer att stänga dörren så städar hon toaletten. Står med den superäckliga toalettborsten och gnuggar den mot locket eller i toaletten. Ibland tar hon en svamp och torkar lite på väggen, samtidigt som hon hummar. Så i morse när jag satt på toaletten, så stod hon och bankade på dörren. När jag släppte in den lilla ordningsvakten så rykte hon åt sig toalettpappret jag hade i handen och tittade argt på mig. Sedan rev hon av en bit stor som en femkrona och gav till mig. Det var tydligen min pappersranson. Sedan la hon resterande papper uppe på pappershållaren. Ordning och reda, inget slöseri här. I morgon kanske jag får betala inträde, vem vet….

Inga kommentarer: