måndag 29 juni 2009

Operation i morgon

Idag har jag varit på sös och förberett mig inför operationen i morgon. Har pratat med sjuksköterska och narkosläkare. Sedan fick jag ett radioakivt ämne insprutat i bröstet, det hjälper läkaren att hitta min sentinel node (portvaktslymfkörtel) och plocka bort den. I morgon kommer de även att spruta in en blå färg för att hitta körteln. Portvaktslymfkörteln ger svar på ev. spridning. Jag ska vara på plats kl. 7 på morgonen och jag har första operationstiden. Så kl 8 i morgon ligger jag förmodligen på operstionsbordet och runt kl 10 ligger jag på uppvaket.
Thomas följer med mig till sjukhuset och väntar tills jag är sövd och sedan åker han till jobbet. Mamma och Isabell tar hand om Julia.

I natt drömde jag att jag sögs upp av en tornado, jag försökte desperat greppa saker runtomkring mig. Men allt gick så fort och hur mycket jag än kämpade så orkade jag inte hålla mig kvar. Det krävs väl inte direkt en psykolog för att tyda drömmen. Är nog mer stressad än jag känner mig.
KRAM / Anna

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna! Vi tenker pa dig, speciellt i morgon. Allt kommer att ga bra, det ar vi sakra pa. Halsningar Lena och Olle fran Santa Pola

Lisa sa...

Hej vännen, det kommer att ga bra. Du klarar det här galant. Vi tänker pa dig hela tiden och önskar att vi var lite närmare sa att vi kunde hjälpa till pa nat sätt. Men snart ses vi!

Massor med kramar fran Lisa och David

Anonym sa...

Jag tycker så synd om dig mitt Hjärta.
Jag finns vid din sida och försöker stötta dig så gott jag kan.
Älskar dig så mycket, och vill bara att du ska bli frisk.

/Thomas

Anonym sa...

Tänker på dig! Klart att det går bra!!

Hälsningar