onsdag 1 juli 2009

Hemma igen!

Operationen gick bra, enligt läkarna. De tog bort 7 x 8 cm och 6 cm på djupet, det är ca 2 cm marginal runt tumören. Sedan flyttade läkaren om lite vävnad i bröstet, så att formen blir "normal". Huvudsaken är iallafall att tumören är borta. Jag mådde pyton när jag vakande ur narkosen. Men efter några timmars sömn så kändes det ok. Vid 17-tiden fick vi träffa kirurgen (Thomas hade kommit tillbaka till sös från jobbet). Kirurgen Fuat sa att de tagit bort 5 lymfkörtlar och att de inte hade hittat några cancerceller i någon av dem, skönt för stunden. Men nu har tumör och lymfkörtlar skickats på analys, den 29/7 får jag de definitiva svaren. Känner mig stel och öm, men ändå vid gott mod. Snälla Lotta som är gift med Thomas kusin, kom över med en tacopaj till oss och sedan kom en granne förbi med hallon. Skönt att slippa tänka på middag. Julia är kvar med mamma och Isabell på landet. Det känns bra att veta att hon har det bra, men jag längtar så efter henne. I morgon kommer hon hem vid lunch och då kan vi kramas igen försiktigt....

Nyss uppvaknad, med fina blommor från T i bakgrunden

Smaskig middag, not!

Blommor från världens bästa Lisa!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna, skönt att operationen gick bra! Nu håller jag tummarna för att du ska pigga på dig & att provsvaren är ok!!

//Annika

Anonym sa...

Tack söta Anna för att du fixade bloggen. :) / Sofia <3

Jeanette, jeanette_persson@telia.com sa...

Hej Anna!
Hittade till din blogg via Pernillas "cancer-blogg".
Jag är i EXAKT samma situation som dig.. (Förutom att jag är ett år yngre och har två barn mer, men det känns som petitesser..)
Jag har op-tid på torsdag, den 9/7, och hitintills har det tagits två biopsier utan tydligt resultat. Den tredje togs i tisdags och jag får svar på den på måndag. Min knuta är mellan 6 och 7 cm i diameter, så de vill veta om de ska försöka krympa den med cellgift innan op för att kunna ta ut så lite som möjligt.
Hoppas allt är bra med dig efter op!
Kramar Jeanette.

Ima sa...

Skönt att höra att det gått bra!
Skötn att bli av med eländet i bröstet.
Fuat opererade mig också och Bill Adams Ray assisterade som plastikkirurg. Det är otroligt vad de är duktiga!
Kommer att fortsätta följa dig!!

Kram Ima

evamargareta sa...

Lycka till med tillfrisknandet! Jag opererades i början av maj, och det förvånade mig hur snabbt jag blev helt återställd efter operationen! Det tror jag också du blir.
Sen är ju efterbehandlingarna en annan sak, men eftersom allt har som mål att vi ska bli helt friska så är det av godo, också det.
SKöt om dig och passa på att vila ordentligt!
Vama kramar