måndag 22 juni 2009

Inga besked....

Idag var konferens där mitt ”case” togs upp. Dagen då jag skulle få veta om det är en godartad eller elakartad tumör och hur operationen skulle gå till. Efter konferensen ringde en läkare och berättade att de inte fått fram tillräckligt med celler från cellprovet den här gången heller. Så nu ska jag göra en ny biopsi och sedan får vi vänta igen... Det känns jobbigt att aldrig få ordentligt besked. Operationen kommer hur som helst att bli flyttad några veckor framåt. Vilket också känns jobbigt, för när allt sjunkit in så vill jag bara få operationen undanstökad. Anledningen till att de inte kan operera nu är att de inte vill röra lymfkörtlarna i onödan. Det som var positivt med samtalet var att den här läkaren inte alls lät lika säker på att det är cancer som läkaren vi träffade förra veckan.
Jag ska kontakta Sophiahemmet i morgon och kolla om de kan hjälpa mig med snabbare besked. Vill veta nu!

1 kommentar:

Magnus sa...

Hej kära Anna, vet inte om det här var den bästa anledningen att börja följa din blogg men det känns viktigt att vara uppdaterad på hur det går för dig. Det är lätt att förstå din frustration i att inte få några svar. Ofta är själva väntan jobbigare än själva svaret. Vi hoppas att den nya läkaren har mer rätt än den andra i sin bedömning. Hoppas också att ni hade en bra midsommar trots allt.

Kram Magnus och Emma