fredag 26 juni 2009

Beskedet...

Igår fick jag jag beskedet att det är cancer i bröstet. De hade express analyserat proverna jag tog i onsdags. Så nu blir operationen på tisdag som planerat. Kommer att ligga på avd. 36 (tydlig sunkigt). Det blir s.k. bröstbevarande kirurgi, de tar ut en tårtbit av bröstet. I mitt fall rör det sig om ca 1/3 av mitt bröst. De kommer även ta ut lymfkörtlar för att se om cancern spridit sig. Det finns jättebra filmer på http://www.breastfriends.se/film/ , som visar hur det kommer gå till. De är teckande så man mår inte så illa :). Det känns skönt på något sett att äntligen få veta, även om jag såklart hoppades på att det bara skulle vara en bindvävnadsknut. Jag känner mig inte så orolig för själva operationen, jag är mer orolig för det som kommer efter. Kommer jag behöva cellgifta.... Tänk om cancern spridit sig... Men jag försöker att tänka possitivt, det kommer gå bra! Det måste gå bra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Anna!

Du har helt rätt inställning som tänker positivt & att det kommer att gå bra!!!! Och det är så starkt av dig att kunna tänka så i denna stund. Du kommer att fixa detta galant, jag håller alla tummar jag har och tänker på dig/er i massor!

LYCKA TIIL ANNA!!!

Kramar Annika (på T´s jobb)