onsdag 17 juni 2009

Bröstcancer

Kära söta vänner. Jag tvekade lite om jag skulle berätta vad som hänt mig, oss, familjen men eftersom jag tänker fortsätta blogga blir det svårt att utelämna det som förändrar våra liv. Jag har fått cancer . Bröstcancer... Det började med att jag kände en liten knöl i höger bröst. Då den inte försvunnit på en vecka kontaktade jag vårdcentralen. Träffade en läkare och fick en remiss för mammografi på kvinnokliniken i Farsta. Där gjordes mammografi, ultraljud och det togs ett cellprov. 10 lååånga dagar senare fick jag tid hos Bröstmottagningen på SÖS för att få provsvaren. Då visade det sig att de inte fått fram tillräckligt med celler för att kunna analysera och att mammografibilderna var diffusa. Så det blev tid för ny undersökning och en veckas väntande igen. Så idag var vi på sös för att få provsvaren igen och det visade sig att det är en tumör i bröstet. Vi har ännu inte fått svar på cellprovet, så det finns en liten strimma av hopp kvar. Men hur det än blir så operaras jag den 30/6 på SÖS. Halva bröstet försvinner.... Jag vet inte riktigt vad jag känner, det känns mest jäkligt orättvist, jag är ju bara 30 år. Nu ska jag gå och krama Thomas och Julia. Kram så länge!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna! Så jobbigt för er. Jag tänker på dig och familjen och håller alla tummar för att allt ska gå bra. Jag säger som jag brukar säga till Lisa, allt ordnar sig och du ska se att det gör det för er också. Lisa kommer att hålla mig underättad när jag är på semester och jag försöker läsa din blogg från Spanien också. Många kramar från Lena

Lisa sa...

Hej vännen. Jag tänker pa dig och jag finns här om du behöver prata. När som helst, dygnet runt. Tveka aldrig, ok vännen? Jag önskar att jag var närmare och att det var nat jag kunde göra.

Men du, jag vet oxa att det kommer bli bra. Du fixar det här!! Och jag haller ju självklart tummarna för cellprovet.

Manga kramar fran Lisa

Emma och Magnus sa...

Kära Anna, jag blir alldeles ledsen och arg när jag får höra vad du/ni drabbats av. Vi tänker på Er och skickar varma tankar. Tveka inte att höra av dig om det är något som Ni behöver hjälp med.
Var stark, det här kommer att gå bra.
Kramar i massor från Emma och Magnus

Lisa sa...

Hej vännen, den här är till dig fran mig:

http://www.youtube.com/watch?v=xMFwm5YxmDw

Saknar dig!

Kram Lisa