måndag 13 juli 2009

2 veckor efter operation....

Nu har det nästan gått 2 veckor sedan operationen och jag har läkt ihop fint. Under långa stunder kan jag tänka på annat än cancern, det hjälper förstås en hel del att jag har en pigg 1 åring hemma. Men ibland far tankarna iväg och magen snurps ihop till en kall boll. Jag är nojig hela tiden. Har jag minsta ont i huvudet eller magen, så får jag för mig att cancern spridit sig… Hostar jag till så tror jag att jag har metastaser i lungorna…

För en vecka sedan var jag och träffade en sjuksköterska för att seom ärren. Hon frågade hur jag ser framåt. Jag sa att jag försöker att ställa in mig på att jag kommer att få cellgifter. Hon sa att det var bra att ha det i betänkande. Det känns inte så kul, men jag vill bli frisk och jag gör vad som helst för att bli det.
Den 29/7 ska jag träffa en kirurg, då får jag veta vilken typ av cancer jag har. Sedan blir jag flyttad till Onkologen där efterbehandlingen (som egentligen är betydligt tuffare än operationen) diskuteras fram. Jag ska/skulle börja jobba 1 augusti, det känns jobbigt att inte veta hur det kommer att bli och inte kunna lämna klara besked. Jag vill verkligen börja jobba, men kommer jag orka både att börja jobba efter att ha varit mammaledig i 16 månader, skola in Julia på dagis och påbörja behandling under samma månad? Jag tror att för mig är det bra att ha en vanlig vardag mellan behandlingarna, om jag orkar. Men man får nog ta en dag i taget och njuta av att man mår bra nu.

Kram så länge!

3 kommentarer:

A-K sa...

Hej! Är lite i din situation. Jag är 34 år och har bröstcancer. Jag har fått cellgifter, opererat bort hela mitt vänstra bröst plus ett gäng körtlar i armhålan. Nu är jag mitt inne i en strålningsperiod - jag ska strålas varje vardag i 5 veckor! I mitt fall hade cancern hunnit sprida sig till körtlarna, men inte längre! Kika gärna in på min sida. http://bliavmedcancer.blogspot.com

Massor av lycka till! Kram

A-K sa...

Vill förresten tipsa dig om en jättebra sida som jag har haft stor nytta av. http://cancertjejer.forum24.se
Kram

Linda Lagnevik sa...

Hej gumsan! Jag heter Linda och är 32 år. Jag avslutade cellgiftsbehandling i december 2008 efter att ha fått cancer i livmoder, äggstockar och hela rubbet!! Jag har tre barn och jag orkade knappt öppna ögonlocken under behandlingstiden. Jag skull råda dig att ta en sak i taget... Jag hoppas attdu slipper cellgifter för det är ett rent h-vete!! Titta gärna in hos mig:
http://emjeno.blogspot.com. Kramar från Linda