tisdag 9 augusti 2011

Zoladex

Fick en spruta Zoladex idag (28 dagars) och känner mig så himla stel och öm. Jag trodde att det skulle bli bättre med tiden. Men det känns som om jag blir mer och mer stel för varje gång. Funderar allvarligt på att sluta med ”hormonerna”. I september så har jag ju varit låg-hormonig i 2 år. Men vågar man chansa? Det vore ju fruktansvärt att få tillbaka cancern. Men det är inte heller kul att känna att man slösar tid på att inte må bra. Det är ju nu mellan 30-40 år som man ska vara på topp. Någon som har erfarenhet? Känner mig verkligen rådvill. Här på sidan 10-11 kan ni läsa om biverkningar som man får av behandlingen... Jag har de flesta :(

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,
Ung som du är tycker jag nog att du skall fortsätta, har inte kunskapen ifall det motverkar återfall eller ej. Jo, tack jag är medveten om alla biverkningar, fick nog de flesta själv. Jag åt även Nolvadex i 5 år. Kämpa på, det är allt man kan göra.
Kram