söndag 29 maj 2011

Mellan 2 jobb :)

Eftersom jag bokstavligen är mellan 2 jobb (under 2 veckor), så funderar jag på vad som är viktigast att få gjort. Vila och må bra är prio 1. Men jag tänkte att jag ska hinna med några dåliga samveten också. Ett av dem är vår trädgård. Förra sommaren gjorde vi en helt ny gräsmatta, för att komma undan trädgårdarbete så långt det går. Men det har kommit upp en hel del ogräs ändå och det skulle vara kul med någon liten blomma. Så i morgon ska jag och kompis K åka till Zätas. K är trädgårdsexpert och hon gillar inte alls att vår tomt ser ut som en fotbolls plan :). Så någon liten växt (dock inga rabatter) ska vi väl få ner i jorden. Kanske taklök på vår lilla bergknalle?!
Sedan kan jag ju sitta och titta ut över vår lilla tomt och njuta :).
Dagen måste dock börja med några timmars jobb i egna firman och köp av golv till köket.
Vi är mitt uppe i köksrenovering just nu, bilder kommer.
Känner att det nog inte blir svårt att fylla dagarna...

"taklök"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir nog jättefint det där....

/Thomas

Lisa sa...

Sa lange du hittar vila lite ocksa vannen!

Stor kram!