onsdag 23 mars 2011

Cancermöte och ögonsvid

Igår var jag på en träff på Amazonas kontor med ett gäng andra unga bröstcancerpatienter. Temat för kvällen var barn efter cancer. En onkolog från radiumhemmet, en fertilitetsläkare från Huddinge och en f.d. kontaktperson på Amazonas som fått 2 barn efter hela cancerskiten var där. Vi fick möjlighet att ställa frågor och de gjorde vi, massor med frågor.... Just de här frågorna kring fertilitet och graviditet är något som jag tror att alla unga med bröstcancer reflekterat över. Jag är självklart otroligt glad och tacksam över att jag har Julia. Men drömmen om ett syskon till henne finns ju också där. Eller iallafall valfriheten över sin egen kropp och sina egna val. Ibland är det skönt att få diskutera med både proffs och andra drabbade. Det finns inget facit och varje diagnos är unik. Men jag lärde mig mycket under kvällen och knöt nya kontakter. I morgon ska jag träffa min läkare på onkologen, för ett vanligt återbesök. Jag ska då passa på att ställa de frågor som gäller mitt "case".

Jag har sedan några veckor tillbaka varit väldigt röd i ögonen, det svider och kliar. Jag har provat med apotekets icke receptbelagda ögondroppar. Men tycker att de bara hjälper för stunden. Jag gissar att det har med hormonerna att göra eller bristen på dem. Gud, jag är så trött på alla dessa biverkningar. Vill bara känna mig som en normalt fungerande 32 åring, utan stela leder, svettningar, torra slemhinnor m.m.

Avslutar det här inlägget med en bild på Julia, som inte gillar galonisarna. Därav nappen. Jag hatade också galonisar så jag förstår henne. Men när dagisgården står under ca 6 cm vatten. Så finns det inget alternativ. Jag hittade de här regnbyxorna på lager157.se och de är i väldigt tunnt och smidigt PU-material. De borde inte begränsa rörligheten iallafall.

Inga kommentarer: