söndag 3 oktober 2010

Dag 8, lite mer än halvtid

Det var ett par dagar sedan jag skrev sist. Jag kämpar på i gymmet och går promenader i det vackra höstvädret varje dag. Nästan varje kväll avslutas med simning i bassängen och relax i jacuzzin.
Just nu pågår ju även ryttar VM i Kentucky och jag har tittat en del på både dressyr och fälttävlan. Blir så himla sugen på en egen häst... Får ta och önska mig en i julklapp :).

Igår gick jag och 2 tjejer ner till Falköping för lite shopping och fika. Under helgen är det inget program här och då blir det lite långtråkigt = jag längtade hem ..... Jag börjar förstå var talesättet ”hjärtat håller på att brista” kommer ifrån. Jag har faktiskt haft fysiskt ont i hjärtat och det har pickat på som ett litet fågelhjärta (stresshjärta ?) ibland. Men nu känns det bättre. Jag känner mig lite otacksam när jag längtar hem, det är ju få förunnat att få så här mycket egen tid. Och egen tid var precis vad jag längtat efter och nu njuter jag inte riktigt av det. Men det är fantasktiskt skönt att inte behöva fundera över jobb, vad vi ska äta till middag, städning osv.

Men lite miljöombyte (shopping) var precis vad jag behövde igår. På kvällen var det konstnatt här på Mösseberg. Massor av lokala konstnärer ställde ut och sålde. Det fanns allt från smycken till jultomtar. Jag köpte en spegel till Julias rum och en söt tomte som man kan ställa ett värmeljus i.
Men nu ska jag ge mig ut i blåsten (men det är sol), tur att jag fått låna mössa och vantar, brrrrrr.

Konstnatten

Tomtar

Träleksaker

Lite shopping

Nya örhängen från Oxxo

Kofta från Kappahl

Kappa till Julia, lite Odd Molly inspirerad...



1 kommentar:

Anonym sa...

Otacksam för att du längtar hem? Nämen...du är V Ä R D varenda minut av din rehabtid och klart du samtidigt får längta hem.
Vore konstigt annars!
Nu väntar jag med spänning på svar från de fonder jag sökt från.

Varm kram och var rädd om dig!