onsdag 6 oktober 2010

Dag 10, vardagspuzzel

Idag har jag träffat en arbetsterapeut och pratat om hur man (jag) ska lägga upp vardagspuzzlet. Hur jag ska hinna det man måste göra och det jag vill göra. Utan att stressa ihjäl mig. Jag har fått ett papper med 3 spalter, en måste-spalt, en borde-spalt och en vill-spalt. Där har jag specat allt jag gör och inte gör och vill göra. Sedan får jag fundera på vad jag kan plocka bort resp. få hjälp med. Det jag redan nu vet att jag ska bli bättre på är tex. storhandling och då gärna via nätet. Det skulle spara mig ca 45 minuter/dag och det är värt mycket. Sedan har jag tränat och varit nere i "city" en stund.

Igår gick mamma, Cecilia och jag 1,6 mil, hörde jag wow ;)? Sedan simmade jag 30 minuter för att mjuka upp mina ganska stumma ben. På kvällen åkte vi till en Thairestaurang som heter Aroy, god mat och trevlig lokal.

Uppe på Mösseberg, man skymtar Hornborgarsjön i bakgrunden

Vi rastade vid en liten sjö

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar för tipset om listan! Behöver testa allt sånt då jag lätt blir så stressad.

Kram; Fighter

Anonym sa...

Kolla stavningen på sjön....

Anna sa...

Stavningen är fixad ;)

Anonym sa...

Anna, kan bara hålla med, planera veckomatsedel i förväg och / eller i alla fall åka iväg och stor(vecko-)handla spar en massa tid och gör du det via nätet spar du ju ännu mera tid, superbra! Du kan ju även testa Linas matkasse, Matkomfort eller någon av de andra tjänsterna som finns, ifall du känner att du har idétorka vad du ska laga för något till middag.. Kan ju vara värt pengarna att få varorna hemleverade och att någon annan tänkt ut recepten och vad ni ska äta till middag ett par ggr i veckan! Allt för att underlätta vardagspuzzlet!:) För övrigt låter det som du haft härliga dagar på Mösseberg och jag hoppas att du fått tillräckligt med tid att fylla på med ny energi och hunnit med både egentid, träning, tid för eftertanke, reflektion och bara vara och såklart träffat massa nya människor och samlat på dig massor av nya fina minnen.. Kram Johanna

kerstin sa...

Fínt att du har det bra i Mösseberg
kram