måndag 2 augusti 2010

Lite cancer prat

Förra veckan fick jag min näst sista behandlingen med herceptin. Tänk att det snart är ett år sedan jag började med cellgifterna och Herceptinet. Att ett år kan gå så fort och ändå så långsamt. Jag hoppas att stelheten i lederna kommer att ge med sig lite när jag slutar. Känner mig gammal i kroppen och det är irriterande. Men min läkare tror att det även kan bero på antihormonerna. Jag får ju både Zoladex och äter Tamoxifen. Fast jag glömmer ofta att ta tabletterna. Mitt minne är inte alls som tidigare. Vet inte om det har med medicinering att göra eller om det är hjärnan som är lite trött. Jag har fått en remiss så att jag ska få åka på rehabilitering i 12 dagar. Jag tror att jag ska åka till Mösseberg, som jag hört mycket gott om. Ska höra efter om de har någon vecka för oss lite yngre. Det ska bli otroligt skönt, men jag kommer så klart att längta hem. Sedan har jag anmält mig till en helg för unga som BRO anordnar i oktober. Någon annan som anmält sig dit?
Den här veckan är det dags för Zoladex spruta. Ska passa på att ta upp att jag haft molande magont ett par veckor. Det är jobbigt att känna sig nojig hela tiden. Så fort jag får ont någonstans tänker jag ~ja ha det är väl cancer... Men det känns bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite.

2 kommentarer:

Linda sa...

Åh, om de har någon vecka på Mösseberg så skulle jag också vilja åka dit då! Ska prata med min kurator och se om jag också kan få komma iväg på rehabilitering. Fast det kanske man får först när man är klar med sina behandlingar? Jag kommer ju förmodligen aldrig bli färdig...

Zoladex och Tamoxifen är precis samma som jag också har börjat med. Känner igen det där med dåligt minne. Det är likadant här. Ett tag åt jag Omega3-tillskott. Tycker det kändes lite bättre med min tröga hjärna ett tag. Ska nog testa att börja med dem igen och se om det gör skillnad.

kram kram!!

Ylva sa...

Hej Anna!
Min brors fru jobbade på Mösseberg för några år sedan. Hon är hudterapeut och massör. Vad jag minns så gillade hon stället och det var bra. Hoppas du kommer iväg och får det mysigt.
Många kramar