torsdag 30 april 2009

Valborgsmässoafton idag och för ett år sedan

Idag är det Valborgsmässoafton och några kompisar kommer över på middag. Jag har tinat upp några kräftor till förrätt, sedan blir det oxfilé med ugnsstekta rotfrukter och marängsviss till dessert. Låter inte helt fel va?.
Förra valborg var inte mitt bästa mammaminne. Mjölkproduktionen satte igång och jag såg ut som Pamela Anderson, det gjorde så ont så att jag satt och grinade i soffan (vi var bortbjudna, så det var i M & Ds soffa). Julia sov hela tiden och vi tyckte att hon var ”avslagen”. Så Thomas ringde flera gånger till BB, men de lugnade oss (inte mig egentligen) och sa att det var normalt. Jag tror att jag ringde första samtalet men var tvungen att kasta över telefonen till Thomas för det framkallade också en gråtattack. Julias första vecka grät jag i snitt 5 gånger/dag. Jag har inte gråtit så mycket sedan… Nej kommer faktiskt inte ihåg när jag grät så mycket sist. Jag var så fruktansvärt hormonell och lycklig, men samtidigt så himla orolig. Jag kände redan då att jag skulle dö om något hände Julia, så känner jag nu också. Men känslan är inte lika påtaglig längre. Men ibland när jag läser en artikel om små barn som dör i cancer eller andra sjukdomar så kommer känslan tillbaka. Den håller ett stadigt grepp om mitt hjärta. Men det är väl lite så att vara mamma, man oroar sig för sitt barn? Man vill göra rätt hela tiden så att ens barn mår bra , blir lycklig och växer upp som en trygg person….
Det blev lite djupare än jag tänkt mig :). Så jag avslutar med att önska alla en trevlig VALBORG!!!


Inga kommentarer: