söndag 26 april 2009

France

I torsdags kväll kom jag och Julia hem efter en vecka i Frankrike. Vi hälsade på min pappa och hans fru Karin, som bor i Sainte Foy La Grande, som ligger i regionen Aquitaine i Sydvästra Frankrike. Min halvsyster Mia åkte med oss ner, men stannade ytterligare en vecka efter att vi åkt hem. Vi har haft en jättebra vecka. Långa härliga promenader bland vingårdar och vacker natur, god mat och trevligt sällskap. Kan det bli bättre? Vi beökte Saint Emilion och Bergerac (där Cyrano de Bergerac bodde). Var på marknad i byn m,m. En kväll spelade vi boule, lite fransk idrottskultur alltså :) . ”Mitt” lag vann, det var jag och pappa som ingick i laget. Tack snälla Karin och pappa för att vi fick komma ner och lära känna er bättre!

Längs promenadvägen

Cyrano de Bergerac

Marknaden, ostron mums!

Saint Emilion

Påväg mot vinst :)

Firande av Julia

1 kommentar:

Lisa sa...

Vad härligt ni verkar ha haft det!! Var jättenyfiken pa att se bilderna. Du far berätta mer när i hörs nästa gang. Hoppas att vi fat en hemtelefon ikväll.

Stor kram Lisa