onsdag 25 mars 2009

Kryssningen

När jag stod i kön för att gå ombord på färjan (Thomas var redan ombord), så lovade jag mig själv att det här absolut var den sista gången jag åkte på kryssning… Fulla gubbar överallt och tanter med blonderat permanentat hår ala 80-tal. Men efter att ha letat mig fram till vår hytt, som visade sig vara en svit (Tack älskling), och det stod en kall flaska champagne i minibaren och en dam kommit och frågat när vi ville ha frukosten serverad. Roomservice ingår nämligen :) . Så kändes det mycket bättre. Efter att vi druckit champagnen kändes det förträffligt. Vi hade t.o.m. bubbelbad i sviten. Efter en inte alltför sen kväll/natt, så vaknade jag och det första jag såg var inte Thomas utan mig själv. Det var nämligen en stor rund spegel i taket ovanför sängen…. Frukosten var ingen liten torr flygplansfrukost utan en lyxig vagn med allt gott!!
Sedan bar det av upp till SPA:t fick min massage och sedan tillbringade jag 1,5 timme i relaxen. Satt i bubbelpoolen ute på däck, håret frös nästan till is, men det var så himla mysigt att sitta där och se ut över Stockholms skärgård. Det kändes så verkligen lyxigt, inte alls Finlandsbåt utan mer lyxkryssning. Tog även en hälsodrink och satt i ångbastun. Kommer garanterat åka med Birka Paradise igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att du följde med och förgyllde min resa Älskling.

/T

Anonym sa...

Ah, det later ju underbart och precis som nat du behövde!

Kram fran Lisa