söndag 1 mars 2009

Intervju med Superbebisen

Hej Superbebisen!
Hej!
Grattis i efterskott på 10 månaders dagen.
Tack!
Hur har ditt liv varit hittills?
Bra tack, fast jag hade lite ont i örat för några veckor sedan.
Din mamma säger att du inte sover så mycket…
Vem vill sova bort livet, sova kan man göra när man blir gammal.
Hur är det med ätandet då?
Jag håller fast vid mina 3 rätter, allt annat får mig att rysa. Ibland försöker mamma tvinga i mig fisk, då spottar jag och skriker. Då brukar hon ge upp.
Jag ser att du bytt ut den mer klassiska blå och röda superhjälte dräkten mot en rosa. Hur tänkte du då?
Ombyte förnöjer. Dessutom gillar mamma rosa och jag vill göra henne glad.
Vad har du gjort för hjältedåd de senaste dagarna?
Igår var en lugn dag…. Jag sov i vagnen, sedan åt jag brunch med Morfar och Karin, Mamma och Pappa var också med. Morfar kom med massor av skojiga kartonger till mamma och pappa. Men jag fick inte klättra på dem, de innehöll visst ömtåliga flaskor. I dag ska de inreda en vinkällare. Men vad vet jag om det…
Vad har du för framtidsplaner?
Kanske be en doktor att undersöka mammas hjärna, för just nu sitter jag i hennes knä och hon tittar allvarligt på mig och säger något som jag inte förstår och sedan ser det ut som om hon förväntar sig någon form av svar. När jag inte svarar så börjar hon prata bebisspråk och knapprar frenetiskt på datorn, sedan tittar hon på mig igen och säger något nu har hon även greppat min röda plastmikrofon och håller den framför min mun och sedan börjar hon prata med bebisröst igen osv………
Ok Hej då Superbebisen det var ett nöja att intervjua dig, eller nåt...
Hej då!



Inga kommentarer: