tisdag 2 september 2008

Lilla Hjärtat del 2

Min kära vän Lisa påpekade att jag inte skrivit hur det var med Julias hjärta på bloggen.
Vi var på kontroll den 22/8 på SÖS.
Vi var en ganska samlad och tyst liten skara (Thomas, jag och Julia) som satt i väntrummet och väntade på vår tur. Jörgen Persson spelade om OS-bronsmedaljen i pingis på TV. Tänk att man kommer ihåg sådant. Kanske är det så när man tror att man ska få en dödsdom…. Ja, jag vet det var kanske lite väl dramatiskt, men det var nervöst.
När vi träffat läkaren så fick vi ta av Julia alla kläder utom blöjan och lägga henne på en kudde. Sedan gjorde läkaren ett ultraljud på hjärtat, letade efter missbildningar och mätte blodflödet. Hon konstaterade att Julias hjärta pumpar upp/ned blod till lungorna lite för fort 1,6 m/s istället för 1,5 m/s. Det är helt ofarligt och förmodligen är vi massor av 70-talister som har precis samma sak bara det att alla mätinstrument blivit så mycket bättre nu. Men för säkerhets skull ska vi dit på en kontroll till i november. Svenska sjukvården känns verkligen trygg.

Nu ska jag och Julia möta upp Thomas och gå på Babysim!!


Inga kommentarer: