måndag 2 mars 2015

Lite snack om bröst :)

Eftersom det var så länge sedan jag bloggade, så måste jag ju även skriva en lite ”cancer-uppdatering”. Som jag skrev om tidigare så gjorde jag en ärftlighetsutredning. Den visade att jag inte bar på gen 1 eller 2. Vilket är väldigt positivt. Men eftersom jag var så ung när jag fick bröstcancer så räknade man ändå ut att jag hade 20% återfallsrisk. Så våren 2013 tog jag beslutet att operaera bort båda brösten i förebyggande syfte. Det är ca 1 års väntetid på operation, så Maj -2014 opererades jag på KI i Solna. Man tömde båda brösten på vävnad och körtlar. Sedan lades silicon in direkt på operationsbordet. Det var inte någon jätterolig operation, jag hade väldigt ont efter och fick en ordentlig infektion. Åt en ”knockout” antibiotika i 5 veckor innan infektionen började dra sig tillbaka. Men nu nästa ett år senare, är jag väldigt glad att jag gjorde det. Jag har liksom avlägsnat mina fiender…  Jag känner att jag oroar mig lite mindre och bara det är en stor vinning tycket jag.
Helt ärligt så är inte brösten supersnygga, men helt ok. Ingen skulle misstänka att de inte är äkta. Om man inte ser ärren förstås J. Ni är förstås jättenyfikna på resultatet (eller inte....), men jag lägger ut en bild ändå :)

// Anna


10 veckor efter operation.... 

Inga kommentarer: