onsdag 26 maj 2010

A room With a view

Trevlig utsikt från mitt rum på sös, idag får jag Herceptinbehandling nr 13! Var på punktion på morgonen, de skulle sticka i knölen (oros knölen, ni vet)... Jag känner den sa läkaren och tryckte ganska hårt. Om du lägger dig ner så ska jag ta ett provstick i knölen. Så jag la mig ner på britsen. Hmmm sa läkaren och tryckte igen. Du får nog sitta upp jag har svårt att känna den när du ligger ner. Så jag satte mig upp. Läkaren ser ut som ett ? -tecken. Kan du visa mig igen var knölen sitter... Så jag lyfte handen för att visa, jag vet ju exakt var den sitter. Men till min (och läkarens) förvåning så är det en liten grop där knölen satt. Förklaringen är förmodligen att "knölen" var en fett/vätskeknöl i ärrvävnaden som löstes upp när läkaren tryckte hårt på den. Vilken lättnad ibland är fett i kroppen ganska trevligt :). Bloggat från min IPhone

2 kommentarer:

Thomas sa...

Va skönt att den är borta.

Lisa sa...

AH vad skönt att den är borta!!!

Kram Lisa