onsdag 23 december 2009

Still here.....

Fick inte åka hem idag heller. Men i morgon SKA jag hem och läkaren tror att mina vita blodkroppar (Neurofiler) ska vara uppe i en acceptabel nivå. Idag låg de på 0,2 och ska ligga på 0,3 för att jag ska få åka hem. Tydligen kan man få en Neulasta-spruta för att de vita blodkropparna ska återhämta sig snabbare. Kanske får jag en sådan i samband med nästa behandling?! Den är på onsdag om en vecka, om de inte flyttar den några dagar. Jag hoppas nästan det. Skulle vara skönt att få vara lite pigg på nyårsafton och jag är trött på att vara sängliggande. Idag råkade jag trycka på larmknappen och 5 sekunder senare kom 2 sjuksköterskor inspringande på mitt rum och jag som bara skulle be om en frukt.... Klantigt. Idag har jag en ny sjuksköterska som tar hand om mig. Hon gör ett bra jobb, men inte direkt med ett smile. Jag försökte skämta lite men det gick inte direkt hem.... "Min" förmiddags-sköterska däremot var jättetrevlig och rolig. Det hjälper när man känner sig lite nere. Jag behöver väl knappt skriva att jag längtar hem helt galet, det har ni väl förstått vid här laget.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna! Stackars dig, hoppas verkligen att du får komma hem i morgon. Jag håller tummarna för dig. Hälsa alla i familjen. Massor med julkramar från Lena och Olle.

Emma och Magnus sa...

Hej! Vi håller tummarna för att du får komma hem imorgon och fira jul med din familj! Kramar från Emma och Magnus