söndag 11 januari 2009

Eau de Parfum, Spya.........

I måndags kväll insjuknade jag i vinterkräksjukan. Vi hade middagsgäster på kvällen. Vid 23 tiden fick jag ursäkta mig och när gästerna gick hängde jag över toalettstolen i källaren. Natten mellan tor/fredag ville inte Julia somna på kvällen, så jag la henne i vår säng. Precis när jag somnat hörd jag ett hulkande och en kaskad spya kom ur lilla pluttans mun. Upp och byta lakan och sedan sov vi ganska oroligt. Dagen efter var hon lite slak och febrig men kräktes i alla fall inte. Så igår bäddade jag och Sofia ner henne i vagnen och åkte till IKEA. Med facit i hand inte så smart. När vi stod vid självscanningen, så blev Julia orolig i vagnen. Jag lyfte upp henne och då kom kaskadspyan, rakt över mig. Det rann överallt, jag var dränkt, golvet var kladdigt och det stank. Ursäkta, ursäkta, sa jag och mötte medlidande blickar i kön. Vi åkte raka vägen hem och in i duschen. In med alla kläder i tvättmaskinen och ner med Julia i sängen. I natt hade hon 41 graders feber och har inte ätit något. Men är duktig på att dricka vätskeersättning… Håller tummarna för att hon blir bättre snart.

Inga kommentarer: