onsdag 9 januari 2008

100 dagar kvar till beräknad födsel!

I dag var jag hos en läkare på Södra BB för att kolla upp de röda prickarna jag fått i pannan. Hon sa att det var svårt att säga varifrån de kom, det har förmodligen med graviditeten att göra men eftersom man kan känna pulsen i prickarna och att min pappa haft hudcancer så fick jag en remiss till en hudläkare. Hon skulle skriva att det var lite brådis eftersom jag är gravid. Så jag hoppas på att få komma till Hudläkaren inom en månad.
Jag tycker att bebben varit lite väl lugn i magen senaste dygnet, så jag passade på att fråga om det och de tog mig på stort allvar. Så jag fick göra ett CTG, där bebben hjärta kontrollerades under 30 min och sammandragningarna inne i magen. Allt såg bra ut och det lilla hjärtat pickade på precis som det skulle. Satt i korridoren med CTG apparaten kopplad på magen. Såg massor av mammor och pappor vandra förbi med sina små nyfödda underverk. Det känns så overkligt att jag snart är en av dem.
Måste säga att jag är så himla nöjd att jag valde Södra BB som MVC. Det är så skönt att vara på ett ställe där all utrustning finns och gott om personal, plus att bli tagen på allvar när man oroar sig. Även om det är i onödan :).

Guld napp till en Guldklimp från Elodie details "endast" 299 kr/st

Inga kommentarer: